piątek, 25 lutego 2011

Nota biograficzna


Urodziłem się 5.07.1945 r. w Austrii. Pierwszym moim zawodem z dyplomem, był wykonywany czynnie zawód technika-górnika strzałowego w kopalni Rudna w Polkowicach, gdzie uległem wypadkowi w pracy pod ziemią. Po zakończeniu pracy w kopalni zdobyłem nowy zawód: dyplomowanego mistrza w zakresie poligrafii i introligatorstwa i założyłem jedną z pierwszych drukarni w Głogowie. Ukończyłem studia  na Uniwersytecie Wrocławskim  o kierunku historia sztuki co dało mi trzeci zawód.

Od trzydziestu lat mieszkam w Głogowie i w miarę możliwości czynnie uczestniczę w kulturalnym życiu miasta (współtworzyłem Głogowskie Stowarzyszenie Literackie i współuczestniczyłem w założeniu literackiego pisma Akapit). Jestem także członkiem Zarządu w Towarzystwie Ziemi Głogowskiej.

Od młodości zaangażowany jestem w twórczość literacką w zakresie polskiego wiersza sylabicznego, a także w badania z zakresu historii sztuki i biblistyki –  ślady czego można dostrzec w moich utworach.   W roku 2006, po blisko trzydziestoletnim badaniu tła kulturowego-historycznego biblijnej Księgi Psalmów, opublikowałem   pełny „przekład” Psałterza Dawidowego na wiersz rymowany.  W następnym roku złożyłem drukiem w kilkudziesięciu egzemplarzach wcześniejszy materiał historycznej książki pod roboczym tytułem  Dinozaury mogą wymrzeć na własne życzenie, który ostatecznie (poprzez nakład wznowiony i uaktualniony) został wydany w formie książki w twardej oprawie w roku 2010 pod tytułem Organizacja.

 Pokłosiem moich studiów uniwersyteckich są dwie inne wcześniejsze, dotychczas nie opublikowane  pozycje książkowe: Jezuici w Głogowie – historia kościoła pw. Bożego Ciała (z gatunku przewodników turystyczno-historycznych – opracowana w r. 2001) i książka Wrocławski obraz Tron Łaski – perła śląskiego średniowiecza – przygotowana do druku już w roku 2004, a także sparafrazowany, poetycki tomik  Pieśń nad pieśniami w przekładzie na wiersz rymowany.

Na swoją kolejkę w opublikowaniu oczekują  tomiki poezji: Czarna Księga Psalmów, Stańczykizmy,  Solilokwia, Wiersze różne i Liryka – złożone (bądź uzupełniane) w okresie od roku 1970 do chwili obecnej. Treść części tego  zbioru „opublikuję” niebawem na moim blogu, by Czytelnik mógł poznać  określony grunt, na którym każdy z tych tomików powstawał  i „wzrastał”.

Publikowałem w zakresie artykułów i felietonów w miejscowej prasie, a także w warszawskim miesięczniku poligraficznym VIDART, regionalnym miesięczniku Głogowski Informator i w organie Głogowskiego Stowarzyszenia literackiego Akapit. Obecnie czynię starania, by reaktywować moje „uśpione” Wydawnictwo INTRODRUK, poprzez które mam zamiar pomóc licznym twórcom kultury wypromować ich osiągnięcia, czym – niewątpliwie pozytywnie – wpłyną na rozwój kultury w naszym mieście i regionie.

            Zanim jednak przedstawię moim Kolegom i Czytelnikom treść swojej literatury – w następnej odsłonie wypowiem się na temat stylu i formy swojego pisarstwa. Już dziś zapraszam do przejrzenia, tego nieco szerzej ujętego, niż dotychczas opisu strony.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz